Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Det är ens egen kamp att vinna

Av Fröken Hjärta - 25 februari 2011 00:29

Man ansvarar inte för någon annans välmående eller lycka
var och en har ett eget ansvar för att se till att man mår bra


 






(med vissa undantag, såklart
som t.ex sina barn.
)

 
 
sandra

sandra

25 februari 2011 08:59

tackar :) jajjemen 2 barn och en på väg somska komma 4 maj :) okej du komemr nog få lika :) bara skaffa barn och karl så går de mesta hehe

http://sandraleinonen.bloggplatsen.se

Fröken Hjärta

25 februari 2011 14:49

Karl har jag, så den delen är fixad ;) Och vi har börjat planera barn osv. Så förhoppningsvis blir det lite tassande på golvet av bebisfötter :)

 
ikki

ikki

25 februari 2011 09:58

När jag läser det där tänker jag automatiskt på mitt jobb(sjuksyrra).
Visst kan jag ordnaoch grejja med patienter utan att själv må bra MEN det blir inte på riktigt. Det blir mer ett "görande". Jag kan inte lyssna, på riktigt, om jag själv har tankar som snurrar. Jag hör men jag lyssnar inte om du förstår vad jag menar.
Det du skriver är nästan ett motto på vårt jobb. Ta hand om dig själv för att kunna ta hand om andra.
Sen är det ju inte svart eller vitt. Jag kan ju sköta jobbet även om jag har en dålig dag men ja...jag tror du förstår vad jag menar. :)

Tack för peppen förresten. Alltid skoj. :) Krya på dig.

// Fia

http://ikki.bloggagratis.se

Fröken Hjärta

25 februari 2011 14:48

In genom ena örat & ut genom det andra ;) "Hör men inte lyssna". Så jag förstår lite hur du menar!

Man behöver kunna ta hand om sig själv för att ta hand om andra, iaf inom privatlivet. Sen kan det vara så att man bygger upp en fasad som lurar en till att tro att man kan göra allt för andra, och inget för en själv. Att det funkar. Men i slutändan gör det inte det.

Det jag tänkte på mest gällande det här är att det är alltför många som bara sitter på arslet när dom mår dåligt, och låter alla runtomkring vara dom som kämpar. Absolut ska man finnas där för dom som behöver hjälp, hjälpa dom. Men främst är det upp till dom själva! :)

Tack så mycket, ska försöka med det! ;D

Kram

 
Pillan

Pillan

25 februari 2011 14:25

Mycket bra uttryckt! Men det skadar aldrig med lite stöd ibland ;)

Kram vännen

http://shasti.webblogg.se

Fröken Hjärta

25 februari 2011 14:45

Absolut inte, stöd ska man såklart få :) Men jag vet många killar & tjejer som räknar med att deras respektive/vän är den som ska få dom att må bra. Dom kämpar inte själva, utan lämnar det till dom runtomkring. Och det är inte okej enligt min mening.

Kraaam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Hjärta - 6 juli 2011 10:26

De senaste månaderna har försvunnit på bara några sekunder, känns det som.Mitt liv är fint nu, det är vackert och mina andetag är väldigt lugna.Hur är det med fina er?tell me.  ...

Av Fröken Hjärta - 5 april 2011 19:14

jag vet egentligen inte om jag fick svar eller inte, men det rösten på andra sidan telefonen sa - det stämde. förvirringen kvarstår, samtidigt som jag skapar fler frågor i hjärtat som jag behöver svar på. ...

Av Fröken Hjärta - 28 mars 2011 16:20

Jag dras åt två olika håll. Och jag har aldrig upplevt det här förut, känslan av att absolut inte veta vad som är rätt. Vad som är fel. Jag vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra, eller vad jag ens vill.   Det hände något, han med världens f...

Av Fröken Hjärta - 26 mars 2011 19:56

det har varit tomt på ord här. jag kommer fylla på, behöver lätta mitt hjärta lite. men inte just idag.   (jag har en till blogg, en "öppen". men vill ni ha den får ni skicka kommentar) ...

Av Fröken Hjärta - 16 mars 2011 13:54

det här är inte okej, det du gör mot mig. hur du ena dagen fyller mitt liv med kärlek, för att nästa dag hota med att bara fylla det med avsked. jag orkar faktiskt inte ta mig igenom samma helvete igen, även fast jag vet att jag skulle klara det. men...

Language translator

Presentation


Det här är en dagbok för "mitt inre". Jag skriver om allt hjärtat känner. Känslor från det förflutna, känslor i nuet. (Om jag lyckas sätta ord på någon annans känslor, då är det bara ett plus.)

Vad vill du veta?

34 besvarade frågor

Inblick i själen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Lätta ditt hjärta


Ovido - Quiz & Flashcards