Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

även den sötaste kärlek är ibland lite för sur för att svälja

Av Fröken Hjärta - 26 februari 2011 17:31

sextiosex arga minuter har nu gått, sen han antingen loggade ut från msn eller blockade mig. förstår inte hur man kan bli så förvriden av ett socialt nätverk. hur man kan låta det påverka på ett så mörkt sätt. ännu mindre när han själv är vänner med t.ex hon som naglat sig fast. vilket jag inte låter trycka ned mig, för det är en ytlig mötesplats. det är inget bevis på någonting annat.


jag lägger inte ner någon större energi på det, jag accepterar vänförfrågan om jag vet vem personen är. jag sitter inte länge innan och funderar om jag borde eller inte borde. om han/hon verkligen förtjänar att finnas där på min vänlista. NEJ, jag trycker på ja och sen är det inte mer med det. det innehåller inga känslor. bara normalt vett, ungefär samma sak som att man kan hälsa på folk ute när man ser dom, även om man kanske inte egentligen tycker om den så mycket. no big deal.


jag har stängt ut dom från den privata delen av mitt liv. jag visar hela världen vem jag är tillsammans med. jag planerar en delad framtid som innehåller sambo-boende och bebisavtryck på golven. jag har faktiskt ingen anlending att trycka på delete när det kommer till just den där saken. det är ingenting jag skulle begära från hans håll. och jag har alltför ofta lydit under hans order, förr i tiden. och vi är förbi det nu. jag kan i nuläget stå upp för mig själv.


 


(bild lånad från google)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Hjärta - 6 juli 2011 10:26

De senaste månaderna har försvunnit på bara några sekunder, känns det som.Mitt liv är fint nu, det är vackert och mina andetag är väldigt lugna.Hur är det med fina er?tell me.  ...

Av Fröken Hjärta - 5 april 2011 19:14

jag vet egentligen inte om jag fick svar eller inte, men det rösten på andra sidan telefonen sa - det stämde. förvirringen kvarstår, samtidigt som jag skapar fler frågor i hjärtat som jag behöver svar på. ...

Av Fröken Hjärta - 28 mars 2011 16:20

Jag dras åt två olika håll. Och jag har aldrig upplevt det här förut, känslan av att absolut inte veta vad som är rätt. Vad som är fel. Jag vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra, eller vad jag ens vill.   Det hände något, han med världens f...

Av Fröken Hjärta - 26 mars 2011 19:56

det har varit tomt på ord här. jag kommer fylla på, behöver lätta mitt hjärta lite. men inte just idag.   (jag har en till blogg, en "öppen". men vill ni ha den får ni skicka kommentar) ...

Av Fröken Hjärta - 16 mars 2011 13:54

det här är inte okej, det du gör mot mig. hur du ena dagen fyller mitt liv med kärlek, för att nästa dag hota med att bara fylla det med avsked. jag orkar faktiskt inte ta mig igenom samma helvete igen, även fast jag vet att jag skulle klara det. men...

Language translator

Presentation


Det här är en dagbok för "mitt inre". Jag skriver om allt hjärtat känner. Känslor från det förflutna, känslor i nuet. (Om jag lyckas sätta ord på någon annans känslor, då är det bara ett plus.)

Vad vill du veta?

34 besvarade frågor

Inblick i själen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Lätta ditt hjärta


Ovido - Quiz & Flashcards