Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Att hitta tillbaka till något vackrare än det man förlorat

Av Fröken Hjärta - 18 februari 2011 14:17

Vi lärde oss lita på varandra igen, vi blev kära på nytt och vi började älska starkare än vad vi gjort innan. Vi har delat nästan halva våra liv tillsammans. Att behöva bygga upp förtroende för varandra, att behöva reda ut allt man gått igenom. Vart det gick fel någonstans, hur vi hanterade det som hände och vad vi vill ska hända i framtiden. Det var ett behov vi behövde fylla.


Nu, idag -5månader efter att vi bestämde oss för att "nej, vi kan inte vara utan varandra. vi måste träffas, prata igen och bara vara vi.." så är vi stadigare än någonsin. Vi pratar ärligt om allt, vi säger allt, vi skapar drömmar tillsammans och planerar framtiden.


Det finns dock en punkt som inte är utredd till fullo än. Och det har jag nämnt i tidigare inlägg. Det finns vissa saker som är hans, som hon har beslagit. Och innan han fått dom så är vi inte riktigt fria. Men det kommer hända snart och den vetskapen gör det lite lättare. Jag är fortfarande känslig till tusen när det handlar om henne, om dom och allt som hänt. Det fick mig som sagt att få minst 3 stora panikångestattacker varje dag, som varade i timtals. Det är känsligt för mig.


Jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde under dom där månaderna, jag har aldrig känt mig så levande död. Att ta ett andetag var svårt, att komma fram ur gömman under täcket var något som gjorde mig livärdd. Att behöva lära sig att lita på sig själv, att ens trygghet var borta och man behövde bli sin egen hjälte. Det var förjävla svårt, men en dag tog jag mig i kragen och insåg att livet blir inte mer än vad man gör det till. Jag slutade dricka, jag kämpade med attackerna, jag stärkte mig själv och jag tog mig ur helvetet. Jag räddade mig.


Och nu räddar vi varandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Hjärta - 6 juli 2011 10:26

De senaste månaderna har försvunnit på bara några sekunder, känns det som.Mitt liv är fint nu, det är vackert och mina andetag är väldigt lugna.Hur är det med fina er?tell me.  ...

Av Fröken Hjärta - 5 april 2011 19:14

jag vet egentligen inte om jag fick svar eller inte, men det rösten på andra sidan telefonen sa - det stämde. förvirringen kvarstår, samtidigt som jag skapar fler frågor i hjärtat som jag behöver svar på. ...

Av Fröken Hjärta - 28 mars 2011 16:20

Jag dras åt två olika håll. Och jag har aldrig upplevt det här förut, känslan av att absolut inte veta vad som är rätt. Vad som är fel. Jag vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra, eller vad jag ens vill.   Det hände något, han med världens f...

Av Fröken Hjärta - 26 mars 2011 19:56

det har varit tomt på ord här. jag kommer fylla på, behöver lätta mitt hjärta lite. men inte just idag.   (jag har en till blogg, en "öppen". men vill ni ha den får ni skicka kommentar) ...

Av Fröken Hjärta - 16 mars 2011 13:54

det här är inte okej, det du gör mot mig. hur du ena dagen fyller mitt liv med kärlek, för att nästa dag hota med att bara fylla det med avsked. jag orkar faktiskt inte ta mig igenom samma helvete igen, även fast jag vet att jag skulle klara det. men...

Language translator

Presentation


Det här är en dagbok för "mitt inre". Jag skriver om allt hjärtat känner. Känslor från det förflutna, känslor i nuet. (Om jag lyckas sätta ord på någon annans känslor, då är det bara ett plus.)

Vad vill du veta?

34 besvarade frågor

Inblick i själen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Lätta ditt hjärta


Ovido - Quiz & Flashcards